pirmdiena, 2010. gada 5. aprīlis

I want to be a popstar.

Tā kā jau vairāk kā nedēļu velku savu nožēlojamo esamību mājās, vakar pirmo reizi noskatījos O!kartes akadēmiju. Tiešām neesmu tas cilvēks, kuram kāds cits būtu jākritizē, taču pāris lietas sakāmas man ir. Šī tiešām bija mana pirmā reize [hehe], tāpēc šovu vērtēju nevis kā eksperts, bet gan kā pilnīgi ar šovbiznesu nesaistīts un šajā jomā absolūti neizglītots cilvēks, a.k.a vidusmēra televīzijas patērētājs.

Pirmkārt, vadītāji. Dagmāra viena pati ir seksuāla un pievilcīga sieviete. Normunds gan nav tik ļoti manā gaumē, taču arī viņš ir visai iznesīgs un atraktīvs vīrietis. BET, velns un elle, kopā viņi ne pēc kā neizskatās. Nevarētu teikt, ka Dagmāra un Normunds aizēno viens otru, nevarētu arī teikt, ka paspilgtina. Viņi vienkārši ir `nepiestāvīgi` - Dagmāra viņam blakus atgādina zirgu, taču Normunds viņai pie sāniem izskatās vienkārši neizdevušamies cilvēka. [Kaut gan jāatzīst – konkurentkanāla šova vadītāji vispār ir šausmas, īpaši daiļā dzimuma pārstāve.]

Otrkārt, šī bija visu eee .. jauno un talantīgo o! dalībnieku lielā diena, respektīvi, visi mākslinieki dziedāja kopā ar Latvijā pazīstamām skatuves zvaigznēm. Nezinu gan, vai savus partnerus o! izvēlējās paši, vai arī tos viņiem piešķīra augstāk stāvoši cilvēki, taču – mans uzskats – ja reiz zvaigznes, tad zvaigznes. Ibio, kas Dženī Mei par zvaigzni?! To bērniņu pašu jāmāca dziedāt. Ticiet man, es nerunāju sviestu – esmu bijusi ballē, kurā viņa dziedāja [un šoreiz nav svarīgi, kādā stāvoklī es biju], un vairs nekad negribu to piedzīvot. Ne velti Džeņu skolas laikā nepieņēma korī – viņa brēc, ne dzied. Nopietni. Tas ir sāpīgi. Ausīm, ne sirdij.
Turpretī, ļoti pozitīvs un atbilstoši novērtēts duets bija Samantas Tīnas un Nika Matvejeva apvienība. Matvejevs vienmēr man ir patici - viņa ieguldījums mūzikā ir milzīgs, viņa talants neizmērojams - tieši tāpēc viņš ir īstais skolotājs. Ne velti žūrija vienbalsīgi novērtēja dziesmu uz 10.

Treškārt, dziesmu izvēle. Zinu, ka dalībnieki dziesmas neizvēlējās paši, tāpēc mana kritika būs piezemētāka. Kādēļ likt kādam dziedāt dziesmas, kurās nav iespējams parādīt savu balsi pienācīgi? Jau minētās `zvaigznes` Džeņas partnera, kuram neatceros vārdu, balss, iespējams, ir daudz kvalitatīvāka, nekā „Nāk nakts” ļāva izpausties. Kā mana mamma teica: `To dziesmu vispār tikai viens mākslinieks var pienācīgi izpildīt, kāpēc likt to darīt amatieriem?`. Savā nepilnīgajā prātā spriežu, ka tas ir veids, kā šova veidotāji nosaka, kurš uzvarēs – iedosim viņam smagāku dziesmu – viņu sliktāk novērtēs žūrija, līdz ar to arī skatītāji – viņš izlidos no šova – uzvarēs tas, kuru mēs gribam par uzvarētāju, pie velna.

Tagad sēžu un domāju, ka nespēju vērtēt objektīvi – man tik ļoti patīk Kaukulis un viņa balss, līdz ar to, ja būtu mazliet stulbāka un manā priekšapmaksas kartē nebūtu tuksnesis, noteikti nobalsotu par puikiņu, kas dziedāja ar Kaukuli.
Vēl es būtu balsojusi arī par dredaino džeku, kurš dziedāja ar Vītolu ģimeni. Vītolu ģimeni gan es redzēju pirmo reizi [meloju – varbūt otro]. Ne tādēļ, ka Vītolu ģimene ir kaut kādas jaunās, mākslīgi uzpūstās zvaigznes, un ne arī tāpēc, ka dziedošais puika ir dredains un pievilcīgs. Balsotu tā iemesla dēļ, ka dziesma bija jauka. Citādāka. Patīkamāka.
Uuun, protams, arī Samanta Tīna, kuras skatuves vārds, manuprāt, būtu jāmaina, un Niks Matvejevs jau iepriekš pausto iemeslu dēļ + dziesma bija vienkārši skaista.

Tādi nu mani pirmie iespaidi. Principā šovs kā jau šovs – nekas skatāms un brīvā laika vērts. Prrrriekā!

6 komentāri:

  1. Gaidīju lielāku sensāciju un nesaudzīgāku kritiku. :)

    Kopumā šis raidījums, lai gan it kā cēlu mērķu pavadīts, bija drausmīgi samocīts un nopietns. Ar šo es negribu teikt, ka tā problēma nav aktuāla, bet kaut kā brīžiem jau bija par traku.

    Par Kaukuli runājot, es jau norakstīju viņu uzstāšanos, līdzko ieraudzīju viņa rokās mandolīnu. Dzelzs vilkam ir vesels lērums lielisku dziesmu (teju visi albumi "Manās mājās sieviešu nav" un "Sārtā rītausma"), bet nē, jāspēlē ir tās dumjākās. Bet nu ko tu māksliniekam padarīsi. Tas džeks ar giču gan tāds ņeaļo izskatījās.

    Nu kaut kā tā.

    AtbildētDzēst
  2. Visu žulti esmu 16-17 gados iztērējusi :)

    Man gan liekas, ka .. nu jā, samocīts tādā ziņā, ka nenormāli mākslīgs. Pēkšņi visi dalībnieki apjauš, ka LV ir nabadzīgas ģimenes [WOW], kuriem nav, ko ēst. Un sākas nervu sabrukumi un asaru jūras. Nu kamōn.
    `Jūtos īpašs (-a), jo man ir iespēja noziedot latu` - MUMS VISIEM IR, IBIO, un TU NEESI ĪPAŠS (-A)!!!
    Baigais teātris.
    Balso par mani, mani sauc Džonijs.

    Un par Kaukuli. Es viņu cienu gandrīz visos gadījumos. Lai viņam ir tā mandolīna, talantu un harismu tas nemazina.

    AtbildētDzēst
  3. Manā skatījumā zvaigzne nenozīmē to, ka labi dzied, dejo vai spēlē kādu instrumentu, tas nozīmē vien to, ka viņš/viņa ir atpazīstams/-a un viņam/viņai ir daudz atbalstītāju.
    To O pasākumu neskatos.

    AtbildētDzēst
  4. Atceros, ka Samantu Tīnu pamanīju kadu gadu atpakaļ, kaut kā ieklīdu viņas profilā un vienīgais, ko es spilgti atceros - wtf? kas viņai ar matiem? vienmēr priekšpuse saķemmēta uz aizmuguri. nāāāt. Balss gan laba. Un vakardienas šovā smuki izskatījās.
    Ļoti patika Vītolu ģimene un dredu Mareks. Dziesma ir tāda kā mantra, nomierinoša. Es pat vienu brīdi padomaju, ka viņu latviskums ir uzspēlēts, bet vairs nešaubos par to, ka viņi ir latviskākā ģimene ever.
    Par pārējiem priekšnesumiem neko teikt negribu, nesaistīja.

    AtbildētDzēst
  5. Manā skatījumā, Romeo, zvaigzne ir nevis kāds, kuru uz ielas atpazīst un pielūdz, bet gan kāds, kurš ir ko cienījamu paveicis. Un vispār .. kādas gan LV var būt zvaigznes? Muļķības.

    Jājā, Mareks bija tā puiša vārds.

    AtbildētDzēst
  6. Mājās dzīvojot tiešām jāsāk skatīties TV :) Es arī to iesāku, šovs likās smieklīgs. Jā, varbūt kādam no tā šova ir izredzes kļūt atpazīstamam un sniegt foršus koncertus. Par Dženy - kā pašai nav kauns kāpt uz skatuves, un vēl skaitās slavenība, dziedātāja...no ok, lai tā būtu. laikam jau neko no tādām lietām nesaprotu..
    Cildenais mērķis ar ziedošanu arī nebij nemaz tik foršs...no tiem 15'000 nepaēdušo ģimeņu vismaz puse ir slaisti, kuri ir pieraduši, ka vienmēr jau iedos, un iedod arī. Tad kāda velna pēc viņiem pūlēties un censties, lai sagādātu sev pārtiku? VIeglāk ir vienkārši pagaidīt, tas nekas, ja vienu dienu nedabūs pusdienas, gan nākamajā būs, tā teikt - atslodzes dienas nenāk par sliktu nevienam organismam :) Tā uzspiestības sajūta - mums ir jāpabaro 15000 ģimeņu, kurām nav ko ēst. Labi būtu, ja viņi paši arī mazliet pacenstos, lai sagādātu sev pārtiku.
    Nu tā kaut kā man likās. šorīt tādas domas :) bet šovs izraisa smaidu :) vai drīzāk smīnu :D

    AtbildētDzēst