sestdiena, 2012. gada 19. maijs

They only want you when you're 17, when you're 21 you're no fun


/ierakstu drukāju vakar ap pusnakti pēc daudzu stundu brauciena autobusā - nogurums jūtams tam caurcaurēm/
/es attaisnojos, jo vairs nemāku rakstīt/

Šodien autobusā Rīga-Rēzekne priekšā sēdēja tik ļoti pēc „Rīgas ceriņiem” smaržojoša tante, ka, aizverot acis, likās, ka sēžu taisni pašā pavasara epicentrā. Un vēl mazliet likās, ka varētu pāris reizes izvemties. Bet ne par to stāsts. Nekustīgā sēdēšana četru stundu garumā dāvāja man stimulējošu tirpoņu dibenmīkstumos un lika domāt.

Kā jums patīk svētki? Nē, šis nav retorisks jautājums, bet pieklājības pēc varam to tā saukt, jo es uz to vispirms atbildēšu pati, un jūsu atbildes iespējams nemaz nesaņemšu.
Man patīk svētki. Visi ir priecīgi, ir daudz buču, puķu, dāvanu, un vēderā ir patīkama kņudoņa (nejaukt ar iemīlēšanos un/vai ātrām kājām). Svētki ir baigi forša lieta. Ar nosacījumu, ka tie nav mani – savus svētkus es nekad neesmu spējusi izbaudīt. Gribētu vienreiz kā filmās: „Pārsteiguuuums!”, nokliedz mani jau manāmi mīkstie un sasārtušie draugi/radi/paziņas, apsēdina mani pie bagātīgi uzklāta galda, un ballīte var sākties – tu vari vienlaikus ēst no četriem šķīvjiem un labākā drauga klēpja, jo trauki tev tāpat nebūs jāmazgā, un telpu uzkopšana ir tava pēdējā problēma. Tu esi vakara nagla, ome tev uzdāvina ko jēdzīgu, nevis apakšbikses un zeķes, un alkohola ietekmē neviens nekļūst kaitinoši argumentatīvs/kuņģa saturu apvaldīt nespējošs.
Šo rindkopu es ar nolūku rakstīju mazliet utopiskā garā, jo....

Manā dzīvē notiek mazliet citādāk. Vispirms ir stress par to, ko likt uz galda („šitie salāti jau katru reizi ir/šitos nevar, jo Jankam negaršo tuncis”), tad ir stress par to, kas un kad visu pagatavos („man nav laika, man galds jāklāj”), tad ir stress svētku dienā („ko es darīšu, ja man saplīsīs zeķbikses/viesiem beigsies sarunu temati/kāds sāks runāt par reliģiju vai politiku”) un pēc tam ir stress par trauku mazgāšanu. Prieka nav nevienā mirklī. Taisni kā nelaime tā mana dzimšanas diena.

Man šodien paliek 21. Nē, es neklabinu šo ierakstu, lai visi te mani tagad tā sirsnīgi apsveiktu ar ierasto (flower) viesu grāmatā. Es klabinu, jo gribas ko teikt. Divdesmit pirmās dzimšanas dienas iekrišana sestdienā taču noteikti nav nejaušība, vai ne? Kalendārs kliegtin kliedz, ka man jāizmanto visas sava jaunā vecuma priekšrocības, t.i. jānokārto kāds ātrais kredīts, un, ģērbtai 12cm augstās papēžkurpēs, jāiekaro, piemēram, Nautilus (mņau!) bāra lete. Tā vietā es rītdienu pavadīšu mājās, mierā un klusumā. Man ir 21 gads, bet neinteresē ballēšanās. Dzimšanas dienas dāvanā es gribu saņemt jauno Murakami triloģiju un virtuves svarus. Savus fantastiskos svētkus es svinēšu tikai ģimenes lokā. What’s wrong with this picture? Vai es varu vainot vecākus pie tā, ka esmu morāli salauzta, vai tomēr man jāmeklē cits grēkāzis? Ja cits, tad kas? Ome? Māsas? Augstskola? Valdība?

Bet ko nu par to. Ja reiz par svētkiem, es varu pastāstīt par to, kas man tajās vienmēr ir paticis. Divas lietas. Pirmā – tā daļa, kurā visi ēd. Ja nu jums kādreiz gadās sagatavot pārāk lielu cienastu, varat aicināt ciemos mani. Īpaši talanti – tortei varu uzēst siļķi, ļoti skaidri izrunāju vārdus ar salātu pilnu muti, un, ēdot cepumus, piebirdinu tikai savu, nevis arī blakussēdētāja klēpi.
Otrā - tā daļa, kurā visi man dod dāvanas. Nē, vispār tā daļa man nepatīk, jo man novēl visādas lietas, un es jūtos neveikli, jo visi skatās un gaida manu reakciju, tāpēc es mulstu, sarkstu un uzvedos neadekvāti. Teikšu īsāk – man vienkārši patīk dāvanas. Kad man bija pieci gadi, man vārdadienā kāds uzdāvināja trīs leļļu komplektu. Es biju starā. Bērnības svētkos ome man uzdāvināja torti lāča formā. Likās, ka pasaules labāko dāvanu saraksta uzvarētājs ir viennozīmīgs. 
Šogad es jau kādu laiku mērķtiecīgi skaloju vecākiem smadzenes, ik pa laikam it kā netīšām ieminoties par potenciālajām dāvanām. Ir rezultāts! Rīt piecos braukšu pie astroloģes. Šonakt domāšu par to, ko gribu viņai jautāt. Rīt, cerams, iespaidus būšu spējīga ieklabināt blogā. Ja ne, tad izteikšos klabā. Ja ne, tad tviterī. Nu, kaut kur es izteikšos pilnīgi noteikti.

Tagad gan es eju gulēt. Kļuva kaut kā neracionāli skumji. Uzdāviniet man kaut ko pret trakojošiem hormoniem. Lai jums padzied Chinawoman.

2 komentāri:

  1. Manuprāt, tas nav gan dīvaini, ja svētkus gribās svinēt klusāk. Es vismaz tā ceru, jo šogad pilnīgi visus jandāliņus (ieskaitot Jaunā gada sagaidīšanu, bet neskaitot kāzas), esam nosvinējuši divatā, mierīgu sirdi mājās. Lielākoties tieši Tevis minēto iemeslu dēļ - šausmas ar ēst gatavošanu, viesu saraksta izplānošanu, lai neviens neapvainojas utt. nebeidzamas problēmas!

    AtbildētDzēst
  2. Man liekas, ka tas ir tikai normāli, ja 21 gada vecumā ir vēlme svinēt delikātāk. Tīņu vecumā jau parasti notiek visādas ballītes, jo ir vēlēšanās vairāk tusēt. Maksimālisms, kas pēc 20 gadiem sāk atiet. Vēl jau arī tas, ka katram izpratne par ballīti ir savādāka. Vienam tā var būt lēkšana kopā ar draugiem ar izpletņiem, turot katrā rokā pa kādam šņabim un tortei, bet tajā pašā laikā otram - mierīga pasēdēšana klusā gaisotnē. =)

    Man, piemēram, pēdējā laikā ir tā, ka ir vēlme tā kārtīgi un skaļi svinēt, bet beigās tomēr nesanāk, jo ir tā apziņa, ka vairs nav tie gadi, kā arī vienkārši - slinkums kaut ko dižu domāt un plānot. Kā opis pateicu, bet nu, tā ir. ;D

    AtbildētDzēst