piektdiena, 2010. gada 5. novembris

Don`t waste time doing things you hate.

Kārtējā piektdienas vakarā, kad milzīgas jauniešu masas atpūšas no skolas/augstskolas dzīves, aizlejot sev sejas, es sēžu kojās zem dabīgās aitu vilnas segas (likās stilīgi to piebilst) un domāju, ka izpratne par atpūtu laikam ir visai atšķirīga. Es jau kādu laiku neatpūšos alkohola apskāvienos, jo nākamais rīts reti kad ir iepriekšējā vakara vērts – mans morning after parasti izpaužas organisma attīrīšanās un piespiedu diētas formā (lasīt: slikta dūša un maigošanās ap atejas podu visas dienas garumā). Un ticiet man, atpūtinoši tas noteikti nav. Bet varbūt tās ir tikai manas iedomas, un patiesībā es te tikai mēģinu skaisti attaisnot savu nestilīgumu un nehipsterīgumu, taču laikam esmu sasniegusi to vecumu/briedumu/skumjumu, kad alkoholu uztveru kā mazās-devās-ir-ok, lielās-devās-auč.

Jā, kopš pēdējā ieraksta es esmu kļuvusi mazliet citādāka. Kaut gan .. nezinu, vai tas var notikt tik īsā laika periodā. Pa lielam ņemot, nekas tā diži nav izmainījies (ārēji jau nu tiešām ne), vienkārši beidzot esmu atradusi to viendabīgumu sevī, kas man ļauj uz dažām lietām skatīties konkrēti. Ja pirms kāda laika man šķita, ka piebāzti, pēc sviedriem smirdoši klubi ar drausmīgu mūziku un šmigu ir tas, kas man laiku pa laikam ir vajadzīgs, tad tagad es saprotu, ka tas patiesībā ir pilnīgi lieki un cilvēku izsmeļoši. Atgriežoties mājās, es nejūtos bagātāka vai piepildītāka – es jūtos pohaina, izsmelta, nabagāka, apgrābstīta un nogurusi.

Beidzot esmu radusi arī nepieciešamību sevi pilnveidot – ja blakus ir tik gudrs un erudīts vīrietis, negribas visu laiku justies kā pilnīgam zābakam. Un nē, tas noteikti nav pamatiemesls, kāpēc es cenšos sevi piepildīt (skan divdomīgi), tas drīzāk ir papildu stimuls. Izvēlos normālu lasāmvielu ... nē, paga, es VISPĀR izvēlos lasāmvielu, tobiš, esmu sākusi lasīt. Un lasīt labas, izglītojošas grāmatas, nevis romānus un citu drazu.

Kas vēl? Man ir pāris varianti, ko studēt tālāk. Man ir plāni, kur studēt tālāk. Es gribu šo to iemācīties, lai sasniegtu mērķus. Es spēju vizualizēt savu nākotni. Sapratu, ka manas žurnālistikas studijas nebūs bijušas veltīgas. Zinu, ko gribu sasniegt. Zinu, kā gribu dzīvot. Un zinu arī, ka manas pārmaiņas nav daudz, bet tas tomēr ir solis pretī sevis izzināšanai.
Tā kaut kā.

Labi, pietiks reiz lielīties, tagad es gribu pasūdzēties.

Pirmkārt, šodien, nopērkot laikrakstu, kurā šad un tad mēdzu publicēt savus izcilos rakstus, smagi aplauzos, ieraugot, kā izrediģēts mans pēdējais garadarbs. Idritvai micīt – viss, kas man likās „odziņa” un „manu rakstības stilu raksturojoši” ir ticis rediģēts par „esmu trešās klases skolniece ar domas noformulēšanas problēmām”. Jei bogu, gribas to rakstu izplēst no avīzes un sadedzināt sārtā kopā ar vidusskolas fizikas pierakstiem. Tāāāds škrobis, nevarat iedomāties. Vot.

Otrkārt, man nav naudas. Brīžos, kad knapinos un izmantoju Maximas naudiņu, lai norēķinātos par lētāko maizi un nocenotu desu vai roltonu (manuprāt, ir ļoti maz pazemojošāku lietu par to), gribas raudāt. Protams, es visu tagad sievišķīgi pārspīlēju un ēst man ir ko, bet gribas jau mazliet pačīkstēt saviem virtuālajiem draudziņiem uz pleca.
Pirms pāris gadiem, kad aktīvi publicējos iekš draugiem.lv (no kuriem, starp citu, šodien izdzēsos, HAHĀ (mamma drīz to sapratīs un satraukta man zvanīs)), mani sasniedza vilinošs piedāvājums – man piedāvājam maksāt latu par katru rakstu, ko nopublicēju. Es, protams, kā jau piesardzīga lauku meitene, samīzos brīdī, kad vajadzēja svešam cilvēkam dot savu personas kodu, un viss darījums beigu galā izpalika. Tagad gan es laikam piekristu kam līdzīgam. 2 ls par katru bloga ierakstu. Anyone? /es nezinu, vai jokoju/

Lūk, tā. Baigi garš ieraksts sanāca, bet laikam jau bija sakrājies. Un nevar jau par visu Mārtiņam sūdzēties, citādi mūsu telefonsarunas kļūs vājprātīgas.

Ā, starp citu, kas ir AdSense un kā es viņu varu dabūt savam blogam? Un vispār – man to vajag?

20 comments:

  1. Jau pāris minūtes domāju, ka gribu kaut ko teikt, bet.. Es tevi pietiekoši ilgi neesmu normāli satikusi, ka trūkst vārdu.
    Man tas nepatīk.

    AtbildētDzēst
  2. vakar es šeit vēlējos pateikties, bet man atkal kaut kas tur nojuka. vienvārdsakot, paldies par dziesmu un par blogu arī. šodien jau tieši meklēju, vai tik tev nav kā jauna, jo gribējās ko garšīgāku palasīt.

    AtbildētDzēst
  3. nē, pie visa vainīgs ir tavs jaunais draugs. nopietni. tiklīdz viņš parādījās, tu apgriezies par 367 grādiem. pat tāda nepatīkama savā ziņā paliki. es maksātu tev neiedomāju summu tikai tāpēc, lai tu būtu vecā evija. šis nāca no sirds.

    AtbildētDzēst
  4. Nepatīkama? Kādā ziņā? Ļoti daudzi uzskata, ka vecā evija bija nepatīkama, tāpēc šis laikam tāds diskutabls jautājums. Bet paldies par viedokli.:)

    AtbildētDzēst
  5. Māāāālacīts! [c] Putniņš ;)

    AtbildētDzēst
  6. nepatīkami vienpusēja dažreiz liecies. bet varbūt tas tikai rādās.

    AtbildētDzēst
  7. Nevarētu teikt, ka pirms tam es biju daudzpusīgāka. Ja `dumjāka` nozīmē `daudzpusīgāka`, tad varbūt. Tagad esmu vairāk pieaugusi (?). Sen gaidītā evolūcija beidzot skāra arī mani, tas arī viss.

    Un Putniņš? Tas, kurš Jānis? Apmulsu.

    AtbildētDzēst
  8. iepriekš varbūt savos ierakstos tu biji piekasīgāka (tāds vārds ir?), vairāk par visu sūdzējies un tiri piri, tagad gaišāks skats tev uz visu, nav katra teikuma galā ironijas, sarkasma, manuprāt. un galu galā, vai tad tas ir slikti?

    AtbildētDzēst
  9. Jā, tas pats, kas Jānis. Prieks redzēt, ka tas puiseits tevī ierunājis kādu jēgu.

    AtbildētDzēst
  10. Tas puisietis (es gan labprātāk saucu viņu par Mārtiņu) ir mainīšanās vērts. Vot.

    Un kopš kura laika Tu lasi manu blogu?

    AtbildētDzēst
  11. Dažreiz ieskrienu. Šodien pat mazliet saguru no savas pēdējā laika sociālās hiperaktivitātes un, kad dr.lv -> last.fm -> facebook -> tvnet,delfi,apollo cikls bija beidzies, ieurķējos arī šeit.
    Puiseits, kāds vel Mārtiņš - phe, cik neinteresanti!

    AtbildētDzēst
  12. Visu to labāko! Neko daudz vairāk es šoreiz pateikt nevaru..

    AtbildētDzēst
  13. atzīsti vienu lietu - ja tev nebūtu drauga, kurš ir cool, tu nebūtu palikusi tik kucīga un dīvaina. šis nav domāts ļauni, im just sayin; lūdzu, nedzēs ārā manu komentāru. vai, tikko pielaizījos. ko nu darīt.

    atbilde par nepatīkugumu: tu nepatīkama esi tāpēc, jo mazs, it kā svarīgs klikšķis tavu dzīvi spēj apgriezt pilnīgi pretēji. kur palika tavs unikālais domāšanas stils? kur ir evija ar pofigismu? nu, neko ļauni vai kā citādāk, bet man besī. man besī, ka tu mainījies. es parakstīšos kā CILVĒKS. vienkārši CILVĒKS. :)

    AtbildētDzēst
  14. Nē, nu viss jau kārtībā, izsaki savas domas, tam jau te tā pieticīgā komentāru sadaļa domāta.

    Pofigistes domāšana, manuprāt, vairāk raksturīga tādiem tīņa gadiem, kad visiem gribas izkliegt, ka pasaule ir netaisnīga, vajag revolūciju, neviens mani nesaprot un gribas raudāt melnas asaras. Nesaku, ka pēkšņi esmu izplēsusies no padsmitnieku vidus, vienkārši pēdējā laikā vairāk sajūtu sevi kā pieaugušu cilvēku. Būtu jau tā kā laiks domāt, ko darīšu ar savu izglītību etc, nevis gaidīt pēkšņu apgaismību. Pietiek spaidīt gurķi.
    Un labi, ka esmu pieņēmusies prāta, citādi es varbūt tagad anonīmi dirstu virsū visādiem cilvēkiem interneta vidē. Just sayin, babe. ;)

    Enivei, man laikam nav Tev jāattaisnojas, Tu vienmēr vari izslēgt mani no savas dzīves (es vispār esmu Tavā dzīvē?) un aizmirst.

    Un vispār - asaras pa visu seju - mani fani vēršas pret mani. Mainīšos atpakaļ, lai patiktu visiem cilvēkiem, un mana bloga statistika turpinātu uzkačāties līdz stilīgam levelim.
    *ārējā bravūrība slēpj dziļas iekšējas sāpes*

    AtbildētDzēst
  15. es gan teiktu, ka no "mazā bērna" ar savu unikālo dzīves redzējumu, ar attieksmi un raksturu kā nevienam citam, esi "izplēsusies no padsmitnieku vidus" un kļuvusi par pelēko pieaugušo - par pieaugušo, kurus pirms tam pati tik ļoti necieti.

    cits anonīmais.

    AtbildētDzēst
  16. Man ir 22 un man joprojām ir pofig. Jo vairāk es sastopos ar realitāti, jo lielāks pofigs mani pārņem. Nav svarīgi, ar kādu pieeju cilvēki dzīvo - ar interesi, entuziasmu vai ar vienaldzību. Galvenais, ka viņi nonāk līdz mērķim.
    Es joprojām pa vidu pofigam un nemitīgai cīņai, domāju, ka varētu uzrakstīt grāmatu un nopirkt māju, kad man būs nauda. Piektdienu vakaros es esmu kādā klubā sastopama. Un es nevaru iedomaties sevi starp grāmatu kaudzēm bibliotēkā, varbut pie vainas ir pofigs, bet es esmu atradusi citus veidus kā augt - saskaroties aci pret aci ar pieauguša cilvēka problēmām.

    P.S. Ja puisis spēj meiteni iedvesmot uz lieliem darbiem, tad vai tas ir slikti? Kopš kura laika ir pieņemts šāds likums?

    AtbildētDzēst
  17. Man beidzot ir lieliskas attiecības, es domāju par nākotni un cenšos sevi pilnveidot - piedodiet manu pelēcību un oriģinalitātes trūkumu. Un "unikālais redzējums"... haha.

    AtbildētDzēst
  18. Man gan šķiet,ka esi mainījusies uz labo. Man patīk tagadējā Evija, kaut arī neesmu tevi satikusi jau kādu gadu, kad saskrējāmies skolas gaitenī. Mārtiņš tevi ir padarījis vēl labāku un gaišāku. Nav vairs tīņu emo, bet jau jauna sieviete. Par negatīvajiem komentāriem- neko darīt. Ir cilvēki, kam pašiem ... lab, vnk nav jārunā par tādiem ļautiņiem. Ja pati jūties laimīga, tad viss ir kārtībā.
    Uz priekšu un abiem kopā! :)

    Dī.

    AtbildētDzēst
  19. Jā, Evij, noteikti mainies atpakaļ dēļ kāda anonīma komentētāja. Tā visiem būs labāk :)
    Galvenais, ka tu jūties lieliski, un man vēl svarīgāk - lai Tu raksti.
    Vienīgi žēl,ka vairs neesi draugos, es nevarēšu rakstīt savas lūgumiem pilnās vēstules par jauniem bolga ierakstiem :)
    Santa

    AtbildētDzēst
  20. Čau!

    Lasu un smaidu, tomēr ir pāris loģiskas likumsakarības, kas piemeklē cilvēkus gan Rīgā, gan Varakļānos.

    Es, meitene no laukiem, apreibusi no pilsētas un iespējas, ka savus draugus nu varu satikt katru dienu, reibinājos un trakoju vienā laidā. Pēkšņi sajutu, ka mūsu kompānijas rindas retojās. - Kur palicis Toms? - Aj, viņš ar Alisi.... Un tā pamazām arī ar Leldi, Rūdolfu, Kristīni, Mārci un pat Sandru! (neviens 100 gadus nebūtu iedomājies, ka šī trakā meiča pietauvosies). Jēziņ, es pat pamanījos nokļūt vecmeitu ballītē un vienās kristībās. Lai nu kā, tā tas notiek, laika zobs mūs iedragā un mēs dažiem labiem kļūstam neinteresanti, taču tas viss ir loģiski un pareizi. Bet to,ka šāda pašpietiekamība ir labākais, kas ar tevi var notikt, es atzīstu tikai tagad, kad uz draudzenes uzacinājumu "sex drugs and rocknrool" es atbildu : " Tu zini, man jāpabeidz lasīt tāda un tāda enciklopēdija un tad es iešu gulēt, jo rīt ir svarīga diena."

    Tā vienkārši sanāca, ka meiča, kas ir simtiem reižu dejousi uz bāra letes un smēķējusi zālīti uz Zolitūdes privātmāju jumtiem, nu ar savu draugu apmeklē operu un analizē dzeju. Viņa domā par savu izglītību un nākotnes iespējām. Līdz sešiem rītā kačā erudīciju un piesmēķētos pagrabstāva bāriņos neko nav pazaudējusi. Un, pie velna, viņa ir sasodīti priecīga par sevi!

    Protams, svarīgs, iespējams, ir fakts, ka bez šīs dzeršanas un ārdīšanās, viņu nekad šāda atklāsme nebūtu piemeklējusi un viņai nekad kāds puisis, kādā burtālā piektdienas vakarā, nebūtu piedāvājis iziet uzpīpēt, lai papļāpātu par Čaku, un 50.gadu urbanizāciju.

    Viss ir savās vietās un viss tā notiek. Ja kāds saka, ka tas ir uz slikto pusi, tad vēl savās smadzenēs nav sadzirdējis stopkrāna klikšķi.

    Frenija

    AtbildētDzēst